Αίσθηση και ερωτήματα προκαλούν ντοκουμέντα τα οποία δείχνουν ότι η γερμανική εταιρεία Thyssen παραχωρούσε στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2009 δωρεάν δύο υποβρύχια τα οποία και η τότε κυβέρνηση Καραμανλή αρνήθηκε. Το Πρώτο Θέμα της Κυριακής επικαλείται επιστολή που δημοσίευσε το περιοδικό «Στρατηγική», συντάκτης της οποίας ήταν η γερμανική εταιρεία και παραλήπτης ο τότε υπουργός Οικονομίας, Γιάννης Παπαθανασίου.
Στην επιστολή, η Thyssen έκανε σαφή τη δέσμεύση της ότι θα έδινε δύο γερμανικά υποβρύχια με μόνο αντάλλαγμα την υποχώρηση της ελληνικής κυβέρνησης από τις απαιτήσεις της για καταβολή της ποινικής ρήτρας σε περίπτωση καθυστέρησης της παράδοσης προηγούμενων παραγγελιών υποβρυχίων. Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας η κυβέρνηση δεν έχει αντικρούσει ρεπορτάζ ότι οι ποινικές ρήτρες δεν καταλογίστηκαν στους Γερμανούς. Η ελληνική στάση είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο να μην πάρουμε τα δύο υποβρύχια, αλλά και να διακοπεί η συνεργασία με την εταιρεία.
75 λογαριασμούς «πάγωσε» το ΣΔΟΕ
Στο μάτι του ΣΔΟΕ έχουν μπει σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα της Κυριακής 75 άτομα, τα οποία φέρονται να εμπλέκονται στην υπόθεση με τις μίζες για τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Μεταξύ των εμπλεκομένων είναι πρώην στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, μεσολαβητές, δικηγόροι, ένας ναύτης αλλά και συνδικαλιστές. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, η αντιεισαγγελέας κ. Πόπη Παπανδρέου που έχει αναλάβει την υπόθεση είναι έτοιμη να ασκήσει ποινικές διώξεις για τουλάχιστον τρία κακουργήματα, αμέσως μόλις παραλάβει από το υπουργείο Εξωτερικών την επίσημη μετάφραση των εγγράφων από τη γερμανική δικογραφία. Τα κακουργήματα είναι η σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, η απιστία σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και το ξέπλυμα μαύρους χρήματος. Επιπλέον, εξετάζονται στοιχεία για απαγγελία ενδεχομένως και της κατηγορίας για δωροδοκία.
«Κόστισαν ακριβά δεν τα χρησιμοποιήσαμε ποτέ!»
Την ίδια στιγμή οι άνδρες της Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος έχουν ανοίξει τον φάκελο της υπόθεσης των τεσσάρων Hovercraft που αγοράστηκαν από το ελληνικό δημόσιο το 2002. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Πρώτο Θέμα το ΣΔΟΕ έχει στοιχεία ότι τα πλοία αγοράστηκαν στη διπλάσια τιμή της πραγματικής αξίας! Αξίζει ωστόσο, να σημειωθεί ότι δεν τα χρησιμοποιήσαμε ποτέ γιατί είναι κατασκευασμένα μόνο για λίμνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου